Friday 20 September 2013

Sabtu Ahad Yang Pishang ~

Tuan puteri hari ni dak tau lah nak sembang apa. Tengah pishang habis ni haa. Kalau cerita pasal Sabtu Ahad ni..tak banyak cerita sangat. Tapi yang aku tahu Sabtu Ahad ni rakyat2 kat Malaysia cuti. Ni lah masanya depa luangkan masa dengan anak2...family dan kekasih deme. Tapi ada jugak yang masih bekerja. Bekerja sebagai orang 24/7..kerje je memanjang.  Yelaaa..deme jugak kata ekonomi ni takde cuti. Iyolahh jahh oii !


   Bagi student macam aku dan student yang lain ni. Sabtu Ahad dijadikan hari outing. (Outing sangat.... private unbersiti macam teman ni outing tu bukan kena tunggu Sabtu Ahad...Hari2 pun boleh. Lepas kelas berjalan la kau sampai hujung KL nun. Kul 2-3 pagi baru balik. Esok kelas kul 3 ptg...takpe XD ) Tapi bagi aku student yang duit poketnya cukup makan ni. Takleh la nak outing selalu. Sekali-sekala tu bleh laa... Nak makan sedap tu...boleh dikatakan hari2. Tapi asal weekend je sengkek terus ! Masa weekdays makan tak ingat dunia..gitu jadinya. Tapi kalau aku nak keluar Sabtu Ahad ni pun...nak pergi mana. Kalau ikut kawan2 pun..deme dengan boyfriend/girlfriend deme. Nengok neman pun tak maunya. Sibuk bercinta dari start jalan sampai hantar balik. Tu pun tak mau dilepasnya.. hm.. gitu le anak2 muda sekarang ye Jah. Lagipun deme kaya. Nak kuar jejalan shopping maunya seribu habis cenggitu je.. adehhh. Aku ni RM100 je seminggu makan tau dakk. Alhamdulillah. Janji ada. Duit tu memang habis buat makan. Takde benda lain dah.

  Aku kalau kat kampung Sabtu Ahad ni tido je kerjanya. Biasalaa penat memanjat pokok siangnya tu. Tapi kat Shah Alam ni..asal weekend je terus jadi pishang kat rumah. Pishang hoiii ! Tak tau nak buat apa. Kadang2 balik Hartamas rumah pak cik...tak nak la balik selalu. Segan aku Jah, haha XD Duk rumah macam zombie..lagi2 kalau weekend Jai tak bukak..Aduhhh. Makan biskut aku 2 hari. Al Maklum laaaa..teman takde boyfriend..so takde yang ngajak dinner ke hape ke. Teman dinner ngan TV je kat rumah. Nak keluar jenjalan..kat teman dah kata. Fulus takde ! Duk rumah je la... Isninnya baru Mama masuk duit lagi. Tak terkata aku dibuatnya...Kalau aku nak keluar pun..aku lebih suka keluar sorang2. Kurang masalah. Kadang2 aku jalan sorang2 pergi Times Square, Mid Valley. Naik KTM je laaa.. Baru 4 hinggit pergi balik ! Murah ye dakk. Pastu jalan sorang2..shopping sorang2. Jangan ditanya kenapa mengapa. Sebab aku lebih rela pergi mana2 sorang2 daripada aku pergi ramai2. Tapi semuanya berpasangan. Meninggalkan aku yang forever alone di belakang. Sedih sebentar......... XOXO



0 comments:

Post a Comment