Monday 30 December 2013

Penghujung 2013 . . . Apa Yang Berubah dan Apa Yang masih Di Takuk Lama ?

 We wish you a merry christmas, we wish you a merry chrismast, we wish you a merry christmast and the Happy New Year ! Maap le.. rasa wish new year tu tak lengkap kalau takde Merry Christmas kat depan tu. Hehehe ~ Pejam celik pejam celik dah nak habis dah tahun 2013 ni. Rasa macam baru semalam je masuk daftar MSU nih.


   Post kali ni nak cerita pasal achievement yang dibuat sepanjang tahun 2013 ni. Emmm...let see. * selak diary of a whimpy kid. Nothing much then. Tapi bagi aku laa... pencapaian aku banyak sangat untuk tahun ni. Antaranya laaa, I've explored many things in my life. And the biggest things is LOVE. I got my first love this year and its come to an end in this year too. To me its still hurt until now and please call me Miss Moving On ooo ooo ooo ! Hahaha. Its pathetic right ? But to me, I'm grateful cause Allah give me the chance for a little while before He take it back. And He, until now do care of me with doesn't give me any chances to feel the sweetness and the pain of something that called as LOVE. ( DIA nak jaga teman, Dia tak nak bagi teman buat maksiat lettew. Teman pegang janji DIA hokayy ) Kawan aku pun banyak yang cakap, '' Takpa Tia, makin lama kau tunggu makin baik seseorang lelaki itu. ''. TAPI  aku pegang satu benda je.. aku tengok sesetengah kawan aku ni tak lawa tapi laki dia handsome seyhhh. So conclusion nyaaa, aku tak lawa kan ? So laki aku mesti handsome punya ! Bhahaha !  *Muntah rainbow

   And then, aku pun jumpa ramai kawan. As expected, kawan datang dan pergi. Ada yang terus meninggalkan di pertengahan jalan, ada yang masih sudi menegur, dan ada yang masih boleh menerima baik buruk seseorang itu. Tapi... apa de hal.. lek sudah !! Emmm.. apa lagi yang berubah hek ? Okay... pointer Semestar 1 steady je. Semester 2 dah start jatuh. Sebab apa kenapa mengapa ? Sebab lalai dengan keseronokan dunia ! Semester 3 bangkit balik dari kejatuhan kerjaya mahupun percintaan. *eh haha  Dan akhirnya pointer jadi stabil. Tinggai nak dapat Dean List  je. Untuk siapa ? Untuk MAMA ! ( Sebab apa ? Sebab dia yang tanggung aku kat sini.)

   Okay laaa... Yang atas tu semua yang berubah. YANG TAK BERUBAH pulak kita nak cakap. Yang tak berubah perangai aku yang suka minta duit kat Mama. Ada je yang tak cukup ! Ada je yang rosak ! Aku tak faham laaa. Tuhan macam nak bagi aku ngan Mama susah je ! Kenapa ??!! Kenapa ??!!! TAPI Mama selalu pesan, itu rahsia Tuhan. Jangan persoalkan. Mungkin Tuhan nak bagi kita susah sekarang sebab dia akan bagi kemanisan kelak. Haaa.. kita tak tahu Tuhan rancang apa untuk kita. Takpe.. Biar Mama susah sebab menanggung kamu. Jangan kamu susah kat sana. Itu je. Apa lagi yang tak berubah ? Hmmm should I say I'm still a typical Malay girls from Kampung ? Maybe aku hanyut dalam arus kemodenan tapi pemikiran aku hanya terbuka sedikit sahaja berbanding dulu. Tapi bab cinta ni memang banyak mengajar dan mengubah pandangan aku terhadap cinta dan kaum Adam ni. But sorry to say laa... prinsip aku still ada dan takkan berubah sama sekali !

     Apa2 pun... Beta selaku Puteri Kampung mengucapkan Selamat Tahun Baru semua ! Kurangkan bercakap banyakkan bertindak. Berdiri atas kaki sendiri dan kalau jatuh bangun la sendiri !








0 comments:

Post a Comment