Thursday 3 October 2013

Dari Kesalahan Kita

Dah lama tak post . . . kannn ! Minta maaf la ye sangat2. Sekarang kan tengah final uollss... Budak2 emesyu ni semua tengah sibuk..menyibukkan diri dengan buku masing-masing. Tuan puteri ni sampai dua hari TAK TIDUR ! Semata-mata nak menghadap final ni sanggup bertentang mata dengan dia yang teristimewa iaitu... Buku la ! Apa lagi. Yang couple2 tu sanggup hold dulu semata2 nak study. Wakaka.... Gitu.


    Kali ni nak cakap pasal nasihat. Ini berdasarkan pengalaman aku sendiri. Aku masa mula2 masuk Msu unggul namamu. . . aku macam freshie yang lain jugak. Nerd nerd gitu. Dapat kawan macam kera dapat bunga ! Excited dia lain macam. Al maklumlaaa... kawan pertama kat perantauan~ Kita pun makin rapat dan rapat dan ...rapat ! Semuanya berjalan seperti biasa... everyday is a happy day ! Sampailah satu hari . . . tak ada angin tak ada ribut tiba2 dua-dua bermasam muka. Tak mahu bertegur sapa . . . apatah lagi memandang muka satu sama lain ! Adakah mungkin  kerana satu perkataan... atau suatu perbuatan? Masing-masing tak nak mengalah ! Dalam hati ada satu perkataan yang membara jiwa. BENCI ! Itu yg boleh diungkapkan sekarang. Bila ditanya..dua2 tak nak mengaku. Katanya, "Eh, Takde apa2 la..biasa je. Aku ok je." Okay ? Okay ke kalau macam tu ??!! Tak faham aku pasal kome ni...kemain kalau buat hal. Buat muka toya tak salah plak kat sini. Ye dakk ! Dan akhirnya pergaduhan tu berlalu mcm tu je. Terus renggang. Makin hari makin buat-buat tak kenal... Sampai aku pindah keluar ! Sampai macam tu sekali ! Sedihhh..sedih... Kemudian cari kawan lain....Tapi itulah kitaran hidup manusia. Let bygone bygone...

    Dan...Itulah kesalahan yang aku buat. Situasi diatas adalah situasi yang aku alami sendiri ! Bukan orang A atau B punya ceghita ye dikk ~ Sehingga kini aku menyesalinya. Sesal tak sudah. Walaupun acap kali terjumpa kat MSU tu...tapi masing macam orang asing. Takpe..biarlah. Itulah hukuman dan pengajaran yang aku dapat sepanjang duduk kat sini. T~T Dan situasi yang hampir sama terjadi pada seorang sahabat aku ni. Cuma dia belum kena...tapi kalau dia buat jugak, dia boleh kena macam yg aku kena ni. Dia bertanyakan pendapat aku. Lalu aku berfikir sejenak. Lalu aku pun cerita la kisah aku sepanjang aku kat sini. Dugaan bersahabat... dugaan hidup sendirian di Shah Alam yang jauh pejalanan luas pemandangan. (haaa..Tia dah mengarut dah ! ) Aku cerita segala benda yang aku buat dekat Shah Alam ni. Except bab bercinta la... aku tak laku kat sini. maklumlaa..tak lawa. Gitu. She ask for an opinion okayyy ! So I've told her my story, my mistakes, my happiness.. and I ask her,'' Buat la apa yang adik nak.tapi ingat... Tanya sama hati. Betul ke apa aku buat ni ? '' Jangan jadi macam aku. Belajarlah dari kesalahan orang lain . . . XOXO



0 comments:

Post a Comment