Monday 2 December 2013

Kenapa Mengapa Dan Bagaimana Kita Down ???

 Kali ni Beta puteri kampung ni nak cerita something pasal hati ke hati. Sebab masa cerita ni ditulis Beta down sangat2. Ntah kenapa. SANGAT DOWN ! Cuma nak berkongsi cerita dan perasaan. Lain la kalau ada yang fikir Beta kaitkan kome dalam citer ni. Ini belog saya. Jadi semua cerita HANYA PASAL SAYA ! bak kata Ira.. KK GURLSS ~

   Ntah kenapa mengapa aku down sangat malam ni. Sumpah tak tau ! Nak kata aku ada gembira huhahuha tak jugak. Aku kerja part-time weekend ni. Penat tu lagi banyak dari bergembira. Haaa... Kerja apa ? Eh eh ada aaaahh ! Mana boleh bagitau. Tapi kerja bukan sebab hidup susah kat MSU ni. Tapi sebab suka2. Aku bosan duk kene tinggal dengan housemates je sorang2 kat rumah. So kerja la kejap. Ni kalau Mama Ayah tau ni kene kejar aku keliling MSU ni. "Suruh focus kat study dok sibuk nak kerja watpa. Hang call je la kalau takda duit ! Nanti Mama bank-in. " Tapi kalau dah sebagai anak takkan nak beban mak ayah. Betuii dakk ?  Saja-saja je nak kerja. Boring sebenarnya hidup aku ni. Asal weekend je jadi forever alone. No happiness that day. Haihhh ~~ Back to story babeh ! Kalau ikutkan sebenarnya aku ni takde la sampai takde masalah langsung. Tapi sejak kebelakangan ni pun aku lebih banyak down dari happy. Sampai Mira pun cakap aku ni down je time buat assignment counseling lab tu. 

     Kalau ikut yang aku analisa diri aku ni sendiri( cewahhhh ! Counselor gitu. Examine diri sendiri ! ) , aku ni sebenarnya ada masalah hati. (oup oup ! bukan secara fizikal, tapi secara mental ) SEBENARNYA hati aku ni sunyi. Hati ni dah lama tak diusik. Hanya sekali diusik tapi . . . (faham-faham je laaa --' ) Bila tengok sahabat yang lain OTP (on the phone ) dengan buah hati. Aku di situ. . . sendiri. Hanya mampu melihat mereka bahagia. Aku pun nak jugak. Walaupun aku tahu mereka kadangkala derita akibat cinta. Tapi mereka bertuah kerana dapat merasanya. Aku hanya menunggu dan menunggu dan menunggu ketibaan prince charming aku yang tak kunjung tiba tu.Haii bang . .  jalan jammed ke ? Lambat sangat ni. Penat saya tunggu =='' Harharhar (LAWAK HAMBAR)  Aku teringin sangat nak rasa macam diaorg. Bahagia je.. senyum sepamjang malam. Tidur pun sedap. Aku cuma mampu melihat je dan tumpang gembira. Tapi aku dah penat menumpang. Aku nak jugak bahagia sendiri. Diorang ada cakap, tunggu je la.'Nanti sampai waktu kau jugak ! '' Lama nokk tunggu. Tapi kene sedar jugak.. aku ni tak cantik, gemuk hodoh tu semua aku laa. So kene sedar diri tahap kau kat mana Tia oiii ! Tapi selagi aku mampu tunggu aku akan sabar menunggu. .. XOXO


p/s : Malam ni layan lagu cinta. Actually tak sedar semua tu pasai cinta. Layan perasaan sajaaa. And plus (cuma nak cakap je) Si Iphone dah ada girlfriend. So saya agak sedih kat situ. Sebab saya suka dia. Tapi takpe. Bukan jodoh kita. Kene cari yang selayaknya dengan kita. - Nokia 3310




0 comments:

Post a Comment